SEO – søgemaskineoptimering – til dig, der vil findes på Google

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Hvis din webshop mangler besøgende – eller du kan se, at der er mange besøgende, som ikke konverterer – kan det være, at det er på tide at kigge på din webshops SEO – eller søgemaskineoptimering, som det rettelig hedder på dansk. Med en veltilrettelagt SEO-strategi kan du sikre, at det kun er potentielle kunder, for hvem indholdet af din website er relevant, som kommer ind på siden.

Du har selv mulighed for at forbedre din SEO på selve websitet, for eksempel ved at bruge Google Keyword planner til at få et fingerpeg om, hvilke søgeord og søgetermer, der er relevante for netop din webshop og de produkter eller ydelser, du sælger.

Hvad er offsite SEO?

Et SEO firma vil typisk kunne hjælpe dig med den del af SEO, som ligger ud over din websites grænser – såkaldt offsite SEO, som baserer sig på linkbuilding. Dette foregår ved, at et professionelt SEO-firma optimerer aktiviteter omkring din website op imod forskellige keywords, som typisk vil være de søgeord, en potentiel kunde i din webshop vil anvende på søgemaskinerne (for eksempel Google). Ved linkbuilding skabes links af høj kvalitet, som peger på din website – og hermed giver den en bedre troværdighed i Googles kritiske øjne.

Du kan læse mere om SEO på klikko.dk